Vandaag lanceert Colruyt Group het nieuwe online platform Deals!, met sterke volumepromo’s op een wisselende selectie A-merken. Tot nu toe vonden Belgische consumenten zulke aanbiedingen vooral op buitenlandse webshops.
Op is op
Het nieuwe promotieplatform, dat wordt aangeboden via de online boodschappendienst Collect&Go, is een aanvulling op het bestaande promo-aanbod van de verschillende winkelformules van Colruyt Group, zegt de retailer. “De voorbije jaren werd duidelijk dat klanten niet alleen graag hun wekelijkse boodschappen online aanschaffen, maar ook dat een toenemend aantal bereid is grote hoeveelheden te kopen wanneer daar stevige kortingen tegenover staan”, zegt Tom Deprater, verantwoordelijke voor Collect&Go.
Op Deals! vinden klanten wekelijks nieuwe promo’s op grote volumes van dierenvoeding, verzorgings- en onderhoudsproducten, wasmiddel, papierwaren en babyartikelen. “Een voorbeeld is onze aanbieding op kwalitatieve Dreft Platinum vaatwastabletten: de klant koopt 8 pakken van 56 tabletten en betaalt 66,95 euro voor dat volume in plaats van 182,83 euro,” geeft Deprater aan. “Dat is een serieus voordeel van 63 procent en slechts 14 cent per vaatwastablet.” Het gaat steeds om A-merken, maar dan bijvoorbeeld met een ander parfum of een andere verpakking dan wat men in de fysieke winkel of de webshop van Colruyt vindt. Bovendien geldt “op is op”: wie de deal niet wil missen, wacht best niet tot de laatste dag om te bestellen.
Nieuw doelpubliek
Omdat Deals! een promoplatform is voor particulieren, staat er een limiet op het aantal deals dat een klant in zijn winkelmandje kan leggen. De bestelling wordt over het hele land voor 3,99 euro aan huis geleverd binnen de 2 tot 14 dagen, naargelang de producten. Die leverkost vervalt wanneer klanten voor meer dan 60 euro bestellen. Omdat Deals! een afzonderlijk online platform is, kunnen klanten de aankopen niet combineren met hun Collect&Go-boodschappen.
De retailer wil hiermee naar eigen zeggen een nieuw doelpubliek aanspreken. Vandaag vinden promogevoelige klanten hun gading vooral op buitenlandse webshops die ook in België leveren. Colruyt Group noemt zelf geen namen, maar het is duidelijk dat de retailer hiermee een antwoord formuleert op de vaak sensationele volume-aanbiedingen waarmee webshops als bol.com, Veepee en Amazon uitpakken. Door grootverpakkingen van bekende FMCG-merken aan te bieden tegen grote kortingen, romen deze ‘pure players’ omzet af van de traditionele foodretail. Iets wat de Belgische marktleider duidelijk niet zomaar wil laten gebeuren.