2021 wordt het jaar dat Stella Artois, het merk van brouwer AB InBev, terugkeert naar zijn Belgische roots. Onder de slogan, ‘The Life Artois’, wil het biermerk een ode brengen aan onze biercultuur en een positief perspectief bieden na een moeilijk jaar.
Consument warm maken voor heropening horeca
Er bestond geen betere plek dan Stella Artois’ geboorte – en thuisstad Leuven, om de campagne te onthullen. Het reclamespotje, een dromerige animatiefilm die gepaard gaat met Axelle Red’s ‘Sensualité’, brengt een simpele boodschap: geniet samen van het goede leven. Zo meent het merk de consument warm te willen maken voor de heropening van onze horeca, zodat die laatste binnenkort weer op volle toeren kan draaien.
‘The Life Artois’ volgt de ‘Mijn thuis is waar mijn Stella staat’- campagne op, die 14 jaar geleden werd gelanceerd. Ondertussen wordt het bier in 104 landen verkocht, met een wereldwijd volume van 11,6 miljoen hectoliter. “Nu we de wereld hebben veroverd, is het tijd om de focus te verleggen naar België”, zegt brandmanager Julie Dejonghe, “we willen zo een sterke relatie opbouwen tussen ons merk en de Belg.”
Vorig jaar groeide het merk met 28 procent in het retailkanaal. Dat was niet voldoende om het omzetverlies goed te maken dat werd veroorzaakt door de sluiting van de horeca.