Carrefour en Deliveroo België slaan de handen in elkaar: klanten kunnen via de app van de bezorgdienst bijna 1.200 producten van de supermarkt binnen de 30 minuten thuis laten bezorgen.
Start in Brussel
In eerste instantie zal de nieuwe service enkel beschikbaar zijn in Brussel. Eind deze maand komen Luik, Antwerpen en Gent erbij. Als het initiatief succesvol is, volgen daarna nog meer steden.
Klanten kunnen een keuze maken uit 1.193 producten van de supermarktketen, waaronder kant-en-klaarmaaltijden, fruit, groenten, vlees, melk, snacks en schoonmaakproducten, maar ook bier en andere dranken. Verder gaat het om basisbenodigdheden voor baby’s of huisdieren en een ruime selectie biologische producten.
Naast de standaardbezorging kunnen klanten er ook voor kiezen om de boodschappen zelf af te halen. Ze betalen dan uiteraard geen leveringskosten.
Flexibiliteit verhogen
Voor Carrefour past de samenwerking in de ambitie om te blijven innoveren en de klanten makkkelijker toegang te geven tot haar producten. De supermarktketen werkt sinds enkele maanden ook al samen met Uber Eats en heeft daarnaast een eigen bezorgdienst ShipTo. “Onze samenwerking met Deliveroo biedt een enorm potentieel om nieuwe en bestaande klanten meer keuze en flexibiliteit te geven in hun beslissing wanneer en hoe ze willen winkelen bij Carrefour”, zegt directeur Innovatie en Partnerschap Arnaud Lesne.
Deliveroo België werkt voor het eerst samen met een lokale supermarktketen. In het buitenland heeft het bezorgbedrijf wel al partnerships met Monoprix en Picard in Frankrijk, Carrefour en Fresco in Italië en Marks & Spencer in Hongkong, Singapore en de Verenigde Arabische Emiraten.