Pizzaketen Domino’s had al langer kip op het menu staan, maar lanceert het nu als hoofdgerecht. Met vier verschillende buckets volgt het bedrijf de hype van de krokante kip die is overgewaaid vanuit Amerika. De Benelux krijg de primeur.
“Gezonder” fastfood
“Variatie is enorm belangrijk, daarom willen we niet alleen pizza aan de man brengen. Wij willen dé maaltijdbezorger bij uitstek worden. We zagen de populariteit van kip stijgen en wilden de kans niet missen om op deze trend in te spelen. Twee jaar geleden begonnen we met het ontwikkelen van het recept en nu staat het product op het menu. De krokante korst aan de buitenkant en het zachte vlees binnenin, dat is het type product dat we aanbieden”, verduidelijkt Nicky Claeys, Chief Commercial Officer Europa.
Met de Crunchy Chicken gaat Domino’s de concurrentie aan met KFC. Het grootste verschil zit in de bereidingswijze, omdat de kip van Domino’s in de oven gebakken en niet gefrituurd wordt. “Uit ons consumentenonderzoek blijkt dat onze klanten het ook waarderen dat het product niet vettig is. Met deze nieuwe variatie zorgen we ervoor dat we kunnen wedijveren met elk ander kippenproduct dat op de markt te verkrijgen is.”
Benelux krijgt primeur
Op dit moment is de Crunchy Chicken enkel te verkrijgen in Belgische of Nederlandse vestigingen. “Het staat zeker op de planning om ons nieuwe product uit te breiden naar andere landen maar de timing is nog niet bekend. België en Nederland zijn goede testmarkten, die voorop lopen met trends in de horeca. Het is zeker niet de eerste keer dat in de Benelux producten eerst op de markt gebracht worden”, aldus Nicky Claeys.
Domino’s biedt de krokante kip al een halfjaar aan in enkele vestigingen om na te gaan op welke punten de pizzaketen het recept kan optimaliseren. En met die feedback wist Domino’s dat ze een gat in de markt hadden gevonden. Vandaag staan er vier verschillende buckets op het menu, met name de ‘Boneless Bucket’, de ‘Boneless Bucket Large’, de ‘Mix Bucket’ en de ‘Combi Bucket Large’.
Ook bij dit aanbod wordt er zo veel mogelijk rekening gehouden met de specifieke behoeftes van de consument. De keuze tussen verschillende buckets zorgt voor variatie op het menu. Domino’s spreekt op dit moment nog niet over een uitbreiding, al willen ze het zeker en vast niet uitsluiten in de toekomst.