Too Good to Go, de start-up tegen voedselverspilling, heeft in een nieuwe kapitaalronde 31,1 miljoen dollar (25,3 miljoen euro opgehaald). Het geld moet onder meer de expansie in de Verenigde Staten ondersteunen.
Groeigeld
Opvallend is dat de kapitaalverhoging wordt geleid door Blisce, dat meteen 15,4 miljoen dollar (12,5 miljoen euro) inbrengt. Het is de eerste keer dat To Good To Go een beroep doet op een durfkapitaalfonds. Verder doen ook bestaande investeerders en medewerkers mee, schrijft TechCrunch.
De coronacrisis was uiteraard een zware tegenvaller voor de Deense start-up, omdat heel wat restaurants gesloten moesten blijven. In september vorig jaar verklaarde CEO Mette Lykke nog dat de inkomsten door de pandemie met 62% waren gedaald. Niettemin bleef ze strijdvaardig en erg optimistisch over de toekomst van het bedrijf.
De anti-verspillingsapp is intussen ook actief in de Verenigde Staten, plannen die begin vorig jaar werden aangekondigd. Net als in Europa liggen daar grote mogelijkheden, aangezien naar schatting 30 tot 40% van alle geproduceerde voedsel er vernietigd of weggegooid wordt.
Expansie versnellen
In september begon het bedrijf zijn activiteiten in de Verenigde Staten in New York City en Boston. Sindsdien is het actieterrein ook uitgebreid naar een deel van New Jersey. Er werden intusssen zo’n 50.000 maaltijden verkocht. Het zopas opgehaalde kapitaal moet het bedrijf in staat stellen die ontwikkeling te versnellen en het plannen op langere termijn gemakkelijker te maken.
Too Good To Go startte in 2015 in Denemarken. De app bestrijdt voedselverspilling door restaurants en winkels te helpen hun overtollige voedsel te verkopen in plaats van weg te gooien.