Pitaya, een Franse keten gespecialiseerd in de Thaise keuken, heeft vorige maand een tweede Belgisch restaurant geopend in Luik. De keten mikt op 30 vestigingen in ons land binnen 7 jaar.
Grote ambities
Na een eerste opening in Brussel afgelopen herfst, werd het nieuwe restaurant van Pitaya op 9 december, in volle coronacrisis, geopend in Shopping Belle-Ile in Luik. De keten laat zich inspireren door de Aziatische ‘street food’, zoals die in de straten van Bangkok overal te vinden is. Voor de levering (of afhaling) van de maaltijden werkt het bedrijf samen met Uber Eats, Deliveroo en Takeaway.com.
Alpha Thai Benelux verwierf begin vorig jaar de masterfranchise om het merk Pitaya in exclusiviteit te ontwikkelen in de Benelux. “Het doel is om 30 restaurants in België, 35 in Nederland en 5 in Luxemburg te openen. Een derde in eigendom en twee derde in (sub)franchise. Er zijn ook plannen om restaurants te openen in Antwerpen en Gent”, zegt Managing Director Marco Tessaro in een persbericht.
Om de expansie te financieren wordt midden januari een fondsenwerving aangekondigd in de vorm van crowdlending op het BeeBonds-platform. Dat is een door de FSMA (financiële toezichthouder) goedgekeurd alternatief financieringsplatform dat investeerders en projecteigenaars rechtstreeks met elkaar in contact brengt.