Ferrero Group, het moederbedrijf van Nutella, neemt Eat Natural over. Die Britse producent verkoopt muesli en graanrepen, en moet Ferrero helpen gezonder worden.
Sterke merkauthenticiteit
De Italiaanse Ferrero Group heeft een overnameakkoord bereikt met Eat Natural, een muesliproducent uit Halstead, Verenigd Koninkrijk. De maker van Nutella en Ferrero Rocher zegt de Britten uit strategische overwegingen te kopen, om zijn merkportfolio uit te breiden maar vooral om voet aan wal te krijgen in de markt van gezondere snacks.
Ferrero zegt de productiefaciliteiten in Halstead te behouden, net als het management en alle werknemers van het bedrijf. De sterke “merkauthenticiteit” van Eat Natural is immers net een troef, die de overnemer verder wil uitbreiden naar nieuwe markten en segmenten.
“Kunnen niet wachten”
“We zijn erg blij dat we ons bij de Ferrero Group kunnen aansluiten,” zegt Praveen Vijh, medeoprichter van Eat Natural, in een persverklaring: “We hebben veel gedeelde ethiek en hebben allebei een visie om gezondere snacks voor iedereen toegankelijk te maken. Net als wij zijn ze trots op hun betrokkenheid bij de ingrediënten, de smaak en het verhaal. We kunnen niet wachten om eraan te beginnen.”
Hoeveel Ferrero betaalt voor de acquisitie is niet bekend. De deal zal naar verwachting in de komende maanden worden afgerond.