JBC maakt van Black Friday een ‘Warm Friday’: de kledingketen schenkt 15.000 euro opbrengst aan twee goede doelen, maar pakt ook uit met een speciale actie voor blogster Lara Switten, die recent een ongeneeslijke kankerdiagnose kreeg.
Drie goede doelen
In plaats van koopjes en kortingsacties kondigt JBC vandaag, op Black Friday, verschillende liefdadigheidsacties aan. Vandaag gaat 15.000 euro van de opbrengst uit de verkoop van mondmaskers naar vzw ’t Kietelt in Vlaanderen en naar Le Traversier in Wallonië. Zo wil de modeketen er naar eigen zeggen een ‘Warm Friday’ van maken.
In december komt er bovendien nog een actie aan: om de blogster Lara Switten te steunen, die recent de diagnose van ongeneeslijke baarmoederhalskanker kreeg, brengt JBC haar favoriete outfit opnieuw uit. De opbrengst van deze stukken zal voor de helft geschonken worden aan Lara Switten en haar gezin en voor de overige 50% aan Kom op tegen Kanker.
Lid van de JBC-familie
De influencer, die ook voor JBC promotie voert, postte de outfit op 9 november op Instagram. Klanten kunnen zich vanaf nu op de JBC-website registreren voor de aankoop van de trui en rok. Van zodra de items weer beschikbaar zijn, worden ze op de hoogte gebracht.
“Als bedrijf van en voor families trof het nieuws van één van de leden van onze JBC-familie ons zwaar. Wij zijn dan ook meteen beginnen nadenken over hoe wij Lara en haar familie kunnen steunen en helpen. Met deze actie hopen we Lara en haar gezin zorgeloos te kunnen laten genieten van hun momenten samen. Ook denken we aan alle andere gezinnen die door een gelijkaardige situatie gaan en hopen we hen eveneens moed en kracht te kunnen geven”, zegt woordvoerster Katrien Vangrunderbeeck.