A.S. Adventure beklemtoont dat Retail Concepts in België en in Nederland zeer winstgevende onderdelen zijn binnen de groep. Het bedrijf reageert daarmee op de “negatieve berichtgeving in de pers”.
“Succesvolle herstructurering”
Net als diverse andere media bracht ook RetailDetail eind vorige week het nieuws over de schuldenlast bij A.S. Adventure. Kern van het verhaal is dat er werk gemaakt wordt van een schuldherschikking. De modegroep vindt echter dat de media zich te veel focussen op het negatieve (met name de schuldenberg) en daarbij voorbijgaan aan de prestaties van het bedrijf in de Benelux.
“De artikelen die verschenen zijn, hebben betrekking tot de overkoepelende A.S. Adventure Group”, luidt het persbericht, erop wijzend dat die groep niet alleen A.S. Adventure in België, Luxemburg en Frankrijk omvat, “maar ook outdoorconcepten en -vestigingen in Nederland en het Verenigd Koninkrijk”. “De internationale Group heeft inderdaad de nodige uitdagingen gehad in 2019, maar voerde ondertussen een succesvolle herstructurering door in het Verenigd Koninkrijk, waarbij helaas ook afscheid moest worden genomen van het Duitse McTrek, iets wat we zonder coronacrisis hadden kunnen vermijden. De berichtgeving die nu verschijnt en die is gebaseerd op het jaarverslag van 2019 refereert voornamelijk aan de hoge schuldenlast van de holding (en doet dus onrecht aan de sterke prestaties in de BeNeLux)”, klinkt het.
Verder benadrukt het concern dat “Retail Concepts in België en in Nederland, zeer winstgevende en kerngezonde onderdelen zijn binnen de A.S.Adventure Group”. “Onze medewerkers en klanten hoeven zich dan ook geen zorgen te maken: we presteren wel degelijk sterk! Ook tijdens dit uitzonderlijke Covid-jaar hebben we bewezen een sterk, wendbaar en slagvaardig bedrijf te zijn. We blijven dus bestaan.”