McGregor kondigt de sluiting aan van verschillende eigen winkels. Het modemerk wil zich meer toeleggen op e-commerce en op de verkoop via zijn outlets en multimerkenpartners.
Hoge kosten
Volgens commercieel directeur Coen Gehring zijn de sluitingen een gevolg van de coronacrisis. De kosten van de winkels wegen niet alleen zwaar op de jonge organisatie, maar bovendien is er door corona ook niet meteen uitzicht op beterschap, vertelt hij aan RetailNews. En dus resten er weinig andere opties dan tot sluitingen over te gaan.
De pop-upwinkels in Rotterdam en Gent zijn reeds gesloten, terwijl de huurcontracten voor Amsterdam en Den Haag werden afgekocht. De winkel in Den Haag sluit eind dit jaar. Van de eigen winkels blijven dus enkel Hasselt en Antwerpen over, al zijn die momenteel door de lockdown wel dicht. “We wilden koste wat het kost niet de faillissementsroute bewandelen. Dat vinden we niet eerlijk tegenover de verhuurders en het is niet de insteek geweest waarmee we het merk opnieuw in de markt hebben gezet vorig jaar”, zegt Gehring.
McGregor gaat zich nu meer concentreren op zijn webshop en op de verkoop via multibrandstores en zijn outletwinkels in Bataviastad en Maasmechelen. Gehring sluit evenwel niet uit dat er weer winkels bijkomen wanneer de hele coronacrisis achter de rug is. “De strategie is in die zin niet gewijzigd”, blijft hij strijdvaardig.
Vorig jaar maakte het modemerk een comeback in Nederland en België, nadat het in 2017 voor de tweede keer op korte tijd failliet ging. Fred Gehring en Ludo Onnink kochten toen de merkrechten over van Doniger Fashion Group.