Carrefour bevriest de prijzen van meer dan 20.000 referenties tot het einde van het jaar. De retailer wil op die manier de koopkracht van de consument mee helpen bewaken.
Niet voor verse voeding
Carrefour kondigt aan dat het de prijzen van meer dan 20.000 producten tot het einde van het jaar niet zal verhogen. Het gaat om meer dan 20.000 referenties in de hypermarkten en meer dan 10.000 in de kleinere Carrefour-filialen. Promoties, verse producten met sterk wisselende prijzen (vis, seizoensgebonden groenten en fruit) en producten van lokale producenten zijn evenwel uitgesloten van de actie. Door de prijzen te bevriezen wil de supermarktketen de gezinnen tijdens de tweede coronagolf ondersteunen en hun koopkracht vrijwaren, luidt het in een persbericht.
Omdat veel mensen (verplicht) telewerken, doet de keten ook extra inspanningen om het bestellen van thuis uit te vergemakkelijken. Zo worden er bijvoorbeeld extra mensen ingezet om online bestellingen sneller en vlotter te kunnen verwerken.
Door de coronamaatregelen van de overheid mogen winkels tijdelijk ook enkel zogenaamd essentiële producten verkopen. Carrefour heeft daarom een click & collect-service in het leven geroepen voor de niet-essentiële producten als textiel en speelgoed. De artikelen kunnen zowel online, telefonisch als in de winkel besteld worden.