Het concept van ‘hybride’ events slaat aan: de tickets die beschikbaar waren om het RetailDetail Food Congress fysiek bij te wonen, zijn allemaal de deur uit. Er zijn nog wel tickets voor de livestream.
Toekomstscenario’s voor de voedingssector
Sinds de coronapandemie zijn grootschalige congressen even geen optie meer. Ook RetailDetail moest zichzelf heruitvinden: in augustus en september organiseerden we al enkele zogenaamd ‘hybride’ events, waarbij een beperkt publiek de presentaties in coronaveilige omstandigheden fysiek kan bijwonen, terwijl anderen de livestream volgen, thuis of op kantoor. De organisatie waakt nauwgezet over de nodige maatregelen: mondkapjes, ontsmettingszuilen, veilige afstand…
De formule slaat aan: op z’n minst een deel van het publiek ziet toch wel de meerwaarde van fysiek netwerken, iets wat lang niet meer mogelijk was. Het beperkt aantal tickets dat beschikbaar was om het RetailDetail Food Congress fysiek bij te wonen, is nu uitverkocht. Belangstellenden die de livestream willen volgen, kunnen zich nog steeds aanmelden.
Op het RetailDetail Food Congress op 15 oktober verkennen we enkele toekomstscenario’s voor de voedingssector. Duurzaamheidsdirecteur Philippe Weiler van Lidl komt toelichten hoe de smart discounter niet alleen z’n assortimenten maar de hele bedrijfsvoering verduurzaamt en daarbij ook met leveranciers aan de slag gaat. Innovatiestrateeg Stefaan Vandist zal illustreren waarom retailers en fabrikanten er goed aan doen om innoverende zakenmodellen te omarmen, nu we enkele fundamentele verschuivingen meemaken in onze samenleving. Franco Prontera van Too Good To Go heeft het over de kansen die de strijd tegen voedselverlies inhoudt voor retailers, in tijden van corona. En rasondernemer Jan Peeters onthult hoe en waarom Groep Peeters-Govers naast de franchiseactiviteiten met Albert Heijn en KFC ook voedingsproducent wordt. Hier kan je nog de laatste tickets bestellen en vind je meer info over het programma.