“Overzichtelijker en dus makkelijker”
Naast de bekende A-merken had DreamLand tot voor kort heel veel kleine merken in zijn aanbod. “Het nieuwe DreamLand-speelgoedmerk vervangt al die kleine merken. Het resultaat is een overzichtelijker assortiment waarin klanten makkelijk hun weg vinden”, zegt Dirk Berteloot, directeur van DreamLand. De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën: babyspeelgoed, poppen, voertuigen en rollenspellen.
Het speelgoed in kwestie draagt geen specifieke merknaam, maar is herkenbaar aan het DreamLand-logo: “Over de verpakking van het eigen speelgoed is goed nagedacht”, klinkt het in Halle. Zo heeft DreamLand voor elke ontwikkelingsfase van een baby een eigen diertje ontwikkeld, dat uitlegt wat het kind op die leeftijd doet. “Deze diertjes komen op alle verpakkingen van babyspeelgoed terug. Zo vinden ouders makkelijk het juiste speeltje voor hun baby”, zegt Berteloot.
“Relatief nieuw” in de sector
Een huismerk voor speelgoed bij de gespecialiseerde ketens is volgens Berteloot relatief nieuw in de sector. Concurrent Fun heeft bijvoorbeeld geen eigen huismerk en heeft naar eigen zeggen momenteel ook geen plannen in die richting. Voor de eigen producten gebruikt Fun de naam van het importproduct op zich.
Met het huismerk volgt de speelgoedketen van de Colruyt Group het voorbeeld van discountbroer Colruyt, die eveneens bezig is al zijn huismerken onder één paraplumerk onder te brengen.