Exit make-up…
Nadat Beiersdorf in december van vorig jaar al had laten weten dat het niet langer aanwezig zou zijn op de Duitse make-upmarkt, analyseerde de Belgische Nivea Make-Up werkgroep de toekomstperspectieven van het merk op de Belgische make-upmarkt. “Deze groep voerde een grondige analyse uit waarbij rekening werd gehouden met economische, strategische en humane criteria. De werkgroep concludeerde dat geen enkel scenario de voortzetting van de Belgische Nivea Make-Up activiteiten eigenlijk rechtvaardigt”, klinkt het in het officiële persbericht van Beiersdorf.
Daarop keurde het Belgische directiecomité een reorganisatieplan goed dat de stapsgewijze stopzetting van Nivea Make-Up in België coördineert. “Dit zal echter geen impact hebben voor de werknemers van de onderneming. Voor ieder individu, 100% toegewijd aan Nivea Make-Up, werden verschillende maatregelen genomen voor hun omschakeling binnen de onderneming”, zo laat Beiersdorf België weten.
Nog enkele maanden beschikbaar
De terugtrekking van Nivea uit de Belgische make-upmarkt zal geleidelijk gebeuren om de noodzakelijke reorganisatie bij de klanten in de beste omstandigheden te laten verlopen. Beiersdorf België zet voorlopig de distributie van make-upproducten in de Belgische supermarkten en drogisterijen voort. Consumenten zullen de komende maanden de make-upproducten van Nivea dan ook nog terugvinden in hun supermarkt of winkel.
Bij Beiersdorf België werken 90 mensen. Het bedrijf commercialiseert behalve Nivea ook nog Labello, Hansaplast en Atrix in de grootdistributie, alsook de dermatologische producten van Eucerin in de apotheken en de parafarmacie. Moederbedrijf Beiersdorf AG, met hoofdzetel in het Duitse Hamburg, telt wereldwijd 19.000 medewerkers en boekte in 2010 een omzet van net geen 6,2 miljard euro.