Bol.com wil een echt platform worden, eerder dan een onlinewinkel. Daarom creëert het onlinewarenhuis de functie van ‘directeur Platform’ en breidt het directieteam uit.
Nieuwe directietitels
Bol.com gaat naar eigen zeggen voor een “platformtransitie”: de Ahold Delhaize-dochter zet steeds meer in op externe aanbieders en verkooppartners, eerder dan op eigen distributie. Zo wil het bedrijf een heus platform worden, vergelijkbaar met Amazon en Alibaba. Om die transformatie te voltooien en verder uit te bouwen, breidt bol.com haar directie uit.
Margaret Versteden, vroeger directeur Winkels, kreeg op 1 augustus de nieuwe titel van directeur Platform. Ook is een nieuwe directeur Commercie aangesteld: Oscar Hundman wordt verantwoordelijk voor de commerciële operatie. Eerder werkte Hundman al in het team van Versteden, maar zijn functie is nu pas verheven tot directiepositie.
Nog een nieuwe directiepost is die van directeur Logistiek & Operatie, die sinds maart wordt ingevuld door Vincent Weijers. “Bol.com is een van de mooiste logistieke uitdagingen in de Benelux, dus het is fantastisch om hier een bijdrage aan te kunnen leveren”, zegt de nieuwkomer in een persbericht.