“Verbinding tussen online en offline maken”
De tijdelijke winkel opent op 22 en 23 november, volgens Zalando net op tijd om consumenten voor de feestdagen kennis te laten maken met hun najaarscollectie. Net als o.a. Coolblue in hun fysieke winkels, wil Zalando een kader scheppen waarin service en het tastbaar maken van de producten mogelijk worden. Daarnaast wil de e-tailer hen er ook van overtuigen dat online shoppen ook erg gemakkelijk is.
“Door middel van een pop-upwinkel kunnen we de consument op de hoogte stellen van ons uitgebreide aanbod en onze unieke service. Ook zouden we direct vragen kunnen beantwoorden die de consument wellicht heeft over Zalando. Verder bereiken we hiermee mogelijk een doelgroep die nog niet bekend is met ons online shopping concept. We willen op deze manier dichter bij de Belgische consument komen. Het informeren en inspireren staat centraal”, zegt country manager Marijn van Roij.
Zalando bestaat sinds 2008, maar is nog maar een jaar actief in België. De webshop is bij consumenten vooral gekend door zijn ‘schreeuwerige’ reclames, maar bij kenners eerder om zijn explosieve groei. Vorig jaar groeide de omzet van de Duitsers liefst 125% aan tot 1,15 miljard euro.