Warenhuisketen Galeria Inno opent volgend voorjaar een online platform dat het aanbod van producten en diensten sterk zal uitbreiden. Consumenten kunnen bestellingen afhalen of laten bezorgen.
“Toekomstbestendige retailer worden”
De lancering van een online aanbod voor het warenhuis was eind mei al aangekondigd door CEO Armin Devender in een interview met RetailDetail. Hij stelde toen dat Inno een toonaangevend omnichannel-luxewarenhuis moet worden voor zowel nationale als internationale klanten. Dat project wordt nu concreter: in het voorjaar van 2021 zal de marktplaats operationeel worden.
Klanten zullen bestellingen kunnen afhalen in de winkel en ook terugbrengen voor persoonlijke klantenservice. Ook zullen shoppers in de winkel bestellingen kunnen plaatsen die rechtstreeks aan huis worden bezorgd. Galeria Inno kan ook zijn succesvolle offline loyaliteitsprogramma implementeren om een toegewijde online community te creëren. Tot slot biedt het marktplaatsmodel ook een “save the sale” mogelijkheid: wanneer een product niet beschikbaar is in de winkel, kan een winkelmedewerker meteen een alternatief voorstellen uit de uitgebreide online productcatalogus.
Topman Devender klinkt overtuigd: “In het kader van de nieuwe strategie hebben we 21 projecten gelanceerd die van Galeria Inno een toekomstbestendige, snelle retailer zullen maken in alle domeinen. Deze projecten zullen zorgen voor een duurzame groei van de omzet en de resultaten in de komende jaren”, zegt hij. “De nieuwe strategie breidt onze offline business uit naar een online marketplace. Schaalbaarheid en flexibiliteit zullen ons een strategisch voordeel opleveren.”