Carrefour blijft innoveren en investeren in e-commerce. De Franse distributeur opende zopas een marktplaats, waar ook voedingsproducten van derden verkocht worden. Op die manier wil het bedrijf het eigen aanbod aanvullen met trendy producten.
Complementair aanbod
Carrefour zet meer dan ooit in op e-commerce. Tot nu toe ontwikkelde de distributeur de online verkoop vooral door de mogelijkheden voor de bezorging of het afhalen van boodschappen uit te breiden. Vorig week lanceerde de supermarktketen ook een ‘voice shopping’-dienst, door de integratie van zijn webshop en de Google assistent. Maar bij al die innovaties en initiatieven bleef de verkoop steeds beperkt tot de eigen producten.
Nu gaat Carrefour een stapje verder en lanceert het een heuse marktplaats, die openstaat voor externe verkopers. De retailer doet daarvoor een beroep op de Franse specialist Mirakl. Tegen eind dit jaar zal de marktplaats 100.000 referenties tellen van een honderdtal verkopers, schrijft Le Figaro. De retailer geeft daarbij de voorkeur aan producten die complementair zijn aan het eigen klassieke aanbod, en die aansluiten bij de stijgende consumententrends: lokale producten, biologisch, glutenvrij of zelfs delicatessen.