Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, rust alle 208 afhaalpunten uit met mobiele betaalterminals. Dat levert tijd en geld op: klanten ontvangen hun kassaticket voortaan digitaal, wat jaarlijks 16 ton aan papier bespaart.
Piekmomenten beter opvangen
Het nieuwe mobiele kassasysteem wordt geïnstalleerd op elk taaktoestel van elke medewerker, wat een grotere flexibiliteit met zich meebrengt: doordat de afhaling en betaling nu via een applicatie op het mobiel toestel verloopt, kunnen meer klanten tegelijk geholpen worden. Een testproject in vijf afhaalpunten in het voorjaar bevestigt de efficiëntie- en tijdswinst: piekmomenten in de afhaalpunten kunnen beter opgevangen worden. Verantwoordelijke Tom Deprater geeft aan: “Zowel klanten als medewerkers zijn enthousiast over de voordelen van het nieuwe systeem.”
Bovendien ontvangen klanten hun kassaticket voortaan digitaal: “Het kassaticket wordt via mail doorgestuurd naar onze klanten. Nog voor ze het afhaalpunt verlaten hebben, zal het kassaticket bij het merendeel van onze klanten al in hun mailbox zitten”, maakt Deprater zich sterk. De overstap naar een digitaal kassasysteem levert een fikse papierbesparing op van 16 ton op jaarbasis. Klanten worden geïnformeerd over deze verandering in het afhaalpunt zelf en via e-mail. Alle 208 Collect&Go-afhaalpunten zullen tegen eind oktober omgeschakeld zijn.