Het lijkt weer beter te gaan met Pabo: de erotiekwebshop boekte een omzet van vijf miljoen euro en is opnieuw winstgevend. De coronacrisis legt EDC Retail, dat Pabo vorig jaar overnam, geen windeieren.
Stevige groei
De Nederlandse erotiekspecialist EDC Retail zag de omzet afgelopen jaar met meer dan de helft toenemen tot 33,4 miljoen euro. Pabo.be, de Belgische webshop die EDC in augustus vorig jaar overnam, droeg met een omzet van vijf miljoen euro ook sterk bij aan de recordomzet van EDC Retail. De webwinkel zou ook weer rendabel zijn, maar details over de winst geeft de onderneming niet. “We schrijven weer zwarte cijfers”, zegt CEO Eric Idema in een persbericht.
De positieve trend zet zich ook in het eerste kwartaal van 2020 verder: door de coronacrisis is de verkoop in België fors gestegen. “Hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer verkopen en hoe harder de omzet stijgt”, weet Idema. “Elke dag komen nu zo’n 800 bestellingen meer binnen dan op een gewone dag. Normaal gesproken zien we in maart en april dalende bestedingen. Nu zien we een omzetgroei van gemiddeld 94 procent.” Vooral de verkoop van condooms, glijmiddel en levensechte sekspoppen zit in de lift.
Afgelopen jaar nam EDC Retail veertig nieuwe medewerkers in dienst, waardoor het bedrijf nu zowat 200 mensen tewerkstelt. Dit jaar verwacht EDC Retail 45 miljoen euro omzet te behalen, waarvan 18 miljoen in België gerealiseerd zou moeten worden.