Retail in het bloed
“Retail is een passie: het kruipt je in het bloed en dan blijft de drang om ernaar terug te keren altijd aanwezig,” lacht Marthe Palmans over haar nieuwe uitdaging. “Bovendien kom ik natuurlijk al uit een sterk vrouwgerichte branche. Ik ben altijd in de ‘apparel’ actief geweest en beauty is daar een mooi verlengde van, dus toen deze opportuniteit kwam, heb ik hem met veel plezier aangenomen.”
De overstap van een familiebedrijf als Veritas naar een retailholding als Distriplus, waar naast Planet Parfum ook Di en Club deel van uitmaken, is daarbij een omschakeling die Palmans niet bevreest: “Als directeur van een keten ben je naar de stakeholders toe de eindverantwoordelijke met een duidelijke opdracht, een duidelijke missie. Dat is hier evenzeer zo en is ook het leuke.”
Sector in omwenteling
Dat er de nieuwe topvrouw een duidelijke opdracht te wachten staat, lijdt geen twijfel. “Ook de cosmeticasector wordt geconfronteerd met een digitale omwenteling. De consument wil je vandaag 24 op 24 kunnen bereiken en geïnspireerd worden. Dat geldt ook in het luxesegment,” aldus Marthe Palmans.
In de mature en toch wel erg competitieve markt die de cosmeticaretail is, komt het er op aan dat ten volle te benutten. “Met 78 winkels in Vlaanderen, Wallonië, Luxemburg en Brussel is de keten Planet Parfum reeds vlot bereikbaar.”