Het Italiaanse concern Ferrero, moederbedrijf van onder meer Nutella en Kinder Bueno, heeft een sterk jaar achter de rug. De omzet en de winst stegen aanzienlijk.
11,4 miljard euro
Ferrero rapporteerde in het boekjaar dat eindigde op 31 augustus 2019 een totale omzet van 11,4 miljard euro, een stijging van 6,2% op jaarbasis. Bijna 8,1 miljard euro daarvan werd in Europa gerealiseerd, gedreven door sterke prestaties in Duitsland en Frankrijk. Van de niet-Europese markten waren de Verenigde Staten de uitblinker. De groei werd voornamelijk gedreven door Nutella, Ferrero Rocher, Kinder Bueno en nieuwe producten zoals Nutella Biscuits en Kinder Cards.
De Italiaanse zoetwarengigant zag de winst met 4,3% stijgen tot 703 miljoen euro. De winstmarge bedroeg 6,2%, schrijft ESM. Het bedrijf heeft vorig jaar 663 miljoen euro geïnvesteerd in de uitbreiding van haar productiecapaciteit en de installatie van nieuwe apparatuur, voornamelijk in België, Canada, Duitsland, Italië en Polen. Het concern voltooide ook de bouw van het nieuwe hoofdkantoor in Luxemburg.