De Chinese smartphonefabrikant Huawei heeft een eerste winkel in Frankrijk geopend. Daarmee zet het merk zijn Europese expansie verder: het heeft nu vijf winkels in Europa.
Strategische locatie
De nieuwe winkel bevindt zich op de Boulevard des Capucines in het hartje van Parijs. De winkel is 850m² groot en is verdeeld over twee verdiepingen in een mix van klassieke Parijse architectuur en modern design. Met de prestigieuze shop wil Huawei zijn plaats op de Franse smartphonemarkt consolideren en zijn commerciële ontwikkeling versnellen, schrijft Actusmartphone.
De winkel zal – in navolging van Apple – meer zijn dan een verkooppunt: bezoekers kunnen er niet alleen de verschillende producten van het Chinese merk ontdekken, maar ze kunnen er ook workshops volgen, bijvoorbeeld over fotografie. Verder zullen er evenementen komen waarop bezoekers nieuwe modellen kunnen testen, nog voor de officiële lancering.
De winkel in Parijs is de vijfde Europese vestiging van het Chinese merk. Huawei opende in 2018 al filialen in Milaan en Warschau, gevolgd door Madrid (juli 2019) en Barcelona (februari 2020). De smartphonefabrikant zet zijn Europese expansie dus voort en wil een prominente plaats in deze markt te veroveren.