Derde Londense vestiging voor internationale kopers
Met La Maison in Motion komt er een nieuw verkooppunt van 550 m² bij, op de plaats waar voordien het merk van ski- en surfkleding Quicksilver een stek had. Op de gelijkvloerse verdieping worden handtassen en schoenen voor vrouwen verkocht, op de eerste verdieping lederwaren voor mannen en koffers.
De nieuwe locatie trekt een ander en meer internationaal publiek aan dan Bond Street en is daardoor steeds meer in trek bij internationale modemerken. Armani, Calvin Klein, Michael Kors en Burberry hebben er al een voet aan de grond en tegen eind dit jaar zal ook J. Crew er een verkooppunt openen.
De opening van de derde winkel van Longchamp in Londen past ook in de expansie van het Franse merk: de komende maanden komen er nog nieuwe winkels in München, Rome en Barcelona. Wereldwijd telt Longchamp al meer dan 250 eigen winkels en concessies.
Longchamp zag zijn omzet de jongste drie jaar met 75% stijgen door een toenemende vraag van de nieuwe middenklasse in Azië. Het familiebedrijf laat zijn handtassen maken in eigen fabrieken of bij partners. De helft van de productie komt nog uit de zes Franse fabrieken van het merk.