Bij Colruyt helpen medewerkers van het financieel departement tijdelijk in de winkels. Door de coronacrisis verkoopt de supermarktketen beduidend meer lang houdbare producten, wat leidt tot lege rekken.
Zoals tijdens feestdagen
Het is alle hens aan dek bij Colruyt: verschillende filialen kunnen de vraag nauwelijks bijhouden en kampen met lege rekken, omdat klanten door de coronacrisis meer lang houdbare producten kopen. Vooral pasta, wc-papier, voeding in blik en ontsmettende schoonmaakproducten zijn erg in trek, schrijft De Tijd.
De keten heeft daarom besloten om honderd personeelsleden van het hoofdkantoor naar de winkels te sturen, zodat ze er het winkelpersoneel kunnen bijstaan. “Dat doen we ook tijdens de drukke feestdagen. Mensen van ons financieel departement bemannen de kassa’s, terwijl het vaste personeel de rekken vult”, legt woordvoerster Hanne Poppe uit.
Dat de supermarktketen nu zoveel pasta verkoopt, heeft weliswaar een dubbele oorzaak. Enerzijds speelt de coronacrisis een rol, anderzijds geeft Colruyt ook juist deze week grote kortingen op pasta. “Het is een uitdaging voor sommige leveranciers. Maar die actie stond al maanden gepland”, besluit Poppe.