Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.
Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.
Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.
De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.