Kledingketen C&A heeft zijn Mexicaanse activiteiten verkocht aan branchegenoot Grupo Axo. De deal wacht wel nog op de goedkeuring van de bevoegde autoriteiten.
“Aantrekkelijk merk”
C&A startte zijn Mexicaanse activiteiten twintig jaar geleden en momenteel telt de keten er 75 winkels in meer dan 60 steden. Hoeveel Grupo Axo neertelt voor de winkelketen is niet bekend.
“C&A is een wereldwijd merk dat we al lang bewonderen om zijn waarden en uitmuntende klantgerichtheid. Het bedrijf heeft een sterke business uitgebouwd in Mexico, met betaalbare en duurzame mode voor een hard groeiend klantensegment. We geloven dat C&A Mexico een aantrekkelijke aanvulling is op de merkenportefeuille van Grupo Axo en zien ernaar uit onze expertise in te zetten ten behoeve van de uitbreiding van C&A Mexico in de regio”, zei Andres Gomez, CEO van Grupo Axo, in een persbericht.
Herstructurering gaat verder
Boudewijn Beerkens, de CEO van C&A’s moedermaatschappij Cofra Holding, vertelde Fashion Network dat de verkoop van de Mexicaanse dochteronderneming een nieuwe stap was in de herschikking van de bedrijfsportfolio om toekomstige groei te ondersteunen.
De laatste maanden is het erg onrustig bij het kledingconcern: vorig jaar bracht C&A zijn Braziliaanse tak naar de beurs. Bovendien kondigde de modeketen intussen ook een aantal winkelsluitingen in Duitsland en Frankrijk aan. Wereldwijd telt C&A 51.000 werknemers in 21 landen.