Authentic Brands Group, Simon Property Group en Brookfield Property Group hebben een akkoord bereikt omtrent de overname van modeketen Forever 21. Samen willen ze het noodlijdende merk nieuw leven inblazen.
Verdeeld in drie
De eerste twee zullen elk 37,5% van de intellectuele eigendom en operationele activiteiten van de retailer bezitten, terwijl Brookfield de overige 25% in handen krijgt. Hun eerste opdracht: de sputterende verkopen weer aan de gang krijgen. Daarbij zal de klemtoon komen te liggen op trendy ontwerpen en een duurzamere toeleveringsketen. Via de introductie van digitale campagnes willen de nieuwe eigenaars zich vooral richten tot de Generatie Z.
“Forever 21 is een krachtig retailmerk met een ongelooflijk consumentenbereik en een schat aan onbenut potentieel“, zei CEO Jamie Salter van Authentic Brands. “We kijken ernaar uit om samen te werken met het Forever 21-team en onze partners. Samen zullen we de kernactiviteiten van het merk nieuw leven inblazen en contact maken met doelgroepen over de hele wereld via nieuwe producten en ervaringen.”
Eind van de crisis?
In september vorig jaar vroeg Forever 21 bescherming tegen schuldeisers via een zogenaamde Chapter 11-procedure. Die laat toe om de activiteiten verder te zetten en tegelijkertijd te werken aan een plan om de schulden af te bouwen, bijvoorbeeld door onrendabele vestigingen af te stoten. Volgens FashionUnited heeft de modeketen in totaal zo’n 200 internationale winkels gesloten.
Volgens ABG overlegt Forever 21 met verschillende verhuurders om de activiteiten in belangrijke regio’s voort te zetten. De modeketen zal zijn huidige eigen winkels in Midden- en Zuid-Amerika omzetten naar een samenwerkingsmodel met licenties. De nieuwe eigendomsgroep zal ook samenwerken met bestaande en nieuwe partners om Forever 21 verder uit te breiden. Het hoofdkantoor van Forever 21 blijft gevestigd in Los Angeles.