Hema trekt naar Amerika: nog dit jaar opent de Nederlandse keten zijn eerste tien winkels in Mexico. Er is in Mexico zelfs potentieel voor 200 winkels, menen de Amsterdammers.
Hema goes America
Hema wil een wereldwijd merk worden en boort daarom een nieuw continent aan: Hema wil voor het einde van dit jaar tien winkels openen in Mexico, met behulp van de nieuwe franchisepartners Ensueño Group en Modatelas Group. Dankzij de samenwerking met franchisepartners zegt de keten in korte tijd veel winkels te kunnen openen tegen een aantrekkelijk investeringsniveau.
De eerste winkels komen in Mexico-stad, in de volgende jaren zou de formule uitbreiden naar andere regio’s. Het Midden-Amerikaanse land is onder meer interessant omwille van de strategische ligging tussen Noord- en Zuid-Amerika, klinkt het. De keten heeft het al over mogelijke uitbreiding naar andere landen. Hema is vandaag in elf landen actief.
Ook de sterk groeiende Mexicaanse middenklasse is een troef voor Hema: Mexico telt ruim 120 miljoen inwoners en de bevolking bestaat voornamelijk uit gezinnen. “We verwachten met onze typische Hema-producten in te kunnen spelen op de dagelijkse behoeften van Mexicaanse gezinnen en consumenten. Verder zien we enorme kansen in Mexico vanwege de grootte van het land en de strategische ligging tussen Noord- en Zuid-Amerika”, legt CEO Tjeerd Jegen uit.