Coca-Cola heeft een sterk vierde kwartaal achter de rug. De omzet kwam hoger uit dan verwacht, gedreven door de vraag naar zowel de gewone als de gearomatiseerde cola en naar Fuze Tea.
Diversificatie
De in Atlanta gevestigde drankengigant zei dat de omzetgroei in het vierde kwartaal werd gestuwd door het gelijknamige colamerk, de recente varianten als Plus Coffee en Zero Sugar inbegrepen. De opbrengsten van het merk stegen met 6%. De totale omzet van het drankenconcern nam in het vierde kwartaal toe met 16% toe tot 9,07 miljard dollar (8,2 miljard euro).
Dat was iets hoger dan de verwachtingen van analisten, die op 8,89 miljard dollar (8,1 miljard euro) gerekend hadden, schrijft Reuters. De nettowinst nam toe tot 2,04 miljard dollar (1,8 miljard euro), wat in lijn was met de verwachtingen.
Coca-Cola zag de volumes in alle regio’s stijgen: het bedrijf verkocht 3% meer frisdranken en 4% meer koffie en thee. Water en sportdranken groeiden met 2%. ‘s Werelds grootste drankproducent heeft zijn assortiment de laatste jaren sterk gediversifieerd en zet steeds meer in op suikerarme dranken, koffie en thee. Begin dit jaar rondde het bedrijf ook de overname van zuivelbedrijf Fairlife af.