Azië doet Hermès bloeien
Hermès, dat vooral bekend is van handtassen en zijden sjaals, haalt zowat een derde van zijn omzet uit Azië (buiten Japan). De rest is evenredig verdeeld over thuisland Frankrijk, de rest van Europa, de Amerika’s en Japan.
In Azië (minus Japan) en de Amerika’s was er zelfs sprake van een vooruitgang van de verkoop met 17%. In Frankrijk werd 14% meer afgezet, in de rest van Europa 13% en in Japan 8%.
Luxehorloges blijven achter
Opgedeeld naar producten kon Hermès zijn omzet uit lederwaren met 10% opvoeren, onder meer dankzij de opening van twee nieuwe productie-eenheden. Toch bleef de verkoop van handtassen nog steeds gelimiteerd door productiebeperkingen.
De verkoop van kleding en accessoires nam met 21% toe, die van parfums met 20%. Alleen de verkoop van luxehorloges daalde met 1%, wat gezien de hoge vergelijkingsbasis van vorig jaar en de algemene markttendens niet abnormaal is.
Voor het volledige jaar verwacht Hermès erin te zullen slagen om de stijging van de omzet boven het langetermijndoel van 10% te houden, met een operationele marge die dicht bij het hoge niveau van 2012 (32,1%) zal liggen.