Selfridges heeft tijdens de kerstperiode goede zaken gedaan: de Britse warenhuisketen zette extra in op klantenbeleving en profiteerde ook van de stijgende vraag naar speelgoed en veganistische producten.
Stijging met 5%
De totale verkoop van Selfridges steeg tijdens de eindejaarsperiode met 5%. De omzet van veganistisch snoepgoed verdubbelde zelfs bijna in de 24 dagen voorafgaand aan Kerstmis. Verder deed ook speelgoed het uitstekend, met een omzetgroei van 31%. Dat was wel ten dele het gevolg van de opening van een nieuwe speelgoedwinkel van 2000m² in de flagshipstore van de keten in Londen.
De algemene verkoop werd ook gestimuleerd door de inspanningen van het luxewarenhuis om de klantervaring te verbeteren: zo kwam de kerstman pianolessen geven en konden kinderen met de brave man ontbijten. Verder waren er dansvoorstellingen, een koor en opende de keten een heuse bioscoop in de winkel op Oxford Street. De vestiging in Manchester hield dan weer een cocktailsessie voor volwassenen.
“We zijn blij dat we opnieuw een sterke prestatie hebben geleverd tijdens de kerstperiode“, citeert Retail Gazette algemeen directeur Simon Forster. “We streven er altijd naar om een geweldige selectie exclusieve producten en buitengewone klantervaringen te bieden, en dit jaar was daarop geen uitzondering.”