Vijf keer groter
De nieuwe shop-in-shop zal wel een pak groter zijn dan de tijdelijke winkel: Topshop krijgt op de tweede verdieping van Lafayette een oppervlakte van 175 m², vijf keer meer dan voorheen. Zowel de kleding, de accessoires als de parfums van het merk zullen er worden aangeboden.
Aanvankelijk was de opening voor september gepland, maar die wordt vertraagd door verbouwingswerken.
Wereldwijde expansie
Eerder kreeg Topshop ook al ruimte in het Franse warenhuis Printemps Hausmann en in de boetiek French Californians. Daarmee zijn de internationale plannen van Topshop nog lang niet af: het bedrijf keert ook terug naar de Nederlandse markt, waar het een stek krijgt bij De Bijenkorf, en naar Duitsland, waar wordt samengewerkt met Karstadt.
In de Verenigde Staten staan bovendien nog zowat dertig pop-upwinkels op de planning. Eerder dit jaar opende Topshop nog zijn eerste winkel in Hongkong en werd de eerste Amerikaanse flagshipstore opgestart in Los Angeles. De expansie buiten Engeland komt er na de instap van de Amerikaanse investeerder Leonard Green & Partners in de keten.