Facebook heeft in alle stilte Packagd overgenomen, een start-up die gespecialiseerd is in video shopping. Zo wil het live shopping integreren in zijn marktplaats.
Marktplaats
Packagd is een bedrijf met vijf werknemers dat werd opgericht door Eric Feng. Sinds september maakt bijna het voltallige team deel uit van Facebook, schrijft AdAdge. De overname werd echter niet officieel aangekondigd door het socialemediaplatform. Het kleine team werkt nu aan een project voor de marktplaats van Facebook, waarbij gebruikers aankopen kunnen doen terwijl ze live video’s bekijken. Die tweedehandsmarkt werd zo’n drie jaar geleden gecreëerd en heeft intussen een miljard maandelijkse gebruikers.
Een woordvoerster van het bedrijf heeft de inspanningen bevestigd. “Zoals we eerder ook al lieten weten, onderzoeken we manieren om kopers gemakkelijker vragen te laten stellen en bestellingen te laten plaatsen in een live video-uitzending.”
Live shoppen in video’s wordt steeds populairder, vooral in China. Alibaba maakte er dit jaar dankbaar gebruik van tijdens Singles Day, een koopjesfestival met een omzet van 34 miljard euro. Zo kondigde Kim Kardashian een nieuw parfum aan via livestream om het evenement te hypen.