De Duitse modewebshop Zalando gaat Kickz in de etalage zetten. De voornamelijk online retailer van sportkleding en streetwear is niet meer nodig, omdat het vergelijkbare aanbod van Zalando in de voorbije jaren zo is uitgebreid.
Niet meer nodig
De overnemer is het Duitse Play Hard, dat een onbekend bedrag neertelt voor de formule. Play Hard is erin gespecialiseerd nieuwe zakenmodellen en bedrijven te ontwikkelen. In het eerste kwartaal van 2020 zal de overname naar verwachting worden afgerond.
In 2017 kocht Zalando Kickz om toegang te krijgen tot basketbal- en streetwearproducten en nieuwe klanten aan te trekken die het modeplatform nog niet gebruikten. Ondertussen heeft Zalando het eigen assortiment naar eigen zeggen zodanig uitgebreid dat het grotendeels overlapt.
Winkels gewoon door
Bovendien past de retailformule niet meer in de nieuwe, doorgedreven platformstrategie van de Duitse modereus: sinds februari 2019 zet Zalando volledig in op de samenwerking met partnermerken en niet meer op eigen retail. Zo schrapte het eerder ook al zijn assortiment huismerken.
De verkoop zou geen invloed hebben op de medewerkers van Kickz, aangezien de webwinkel en de elf fysieke winkels hun activiteiten ongewijzigd zullen verderzetten.