Supermarktketen Jumbo heeft een filiaalhouder uit Leusden op de vingers getikt, die op sociale media in opspraak geraakt was omdat hij het eigen personeel wilde laten betalen voor de gratis boodschappen van klanten die als vierde in de kassarij staan.
Alleenstaand geval
De keten hanteert al jaren de regel dat – behoudens enkele uitzonderingen – de vierde wachtende klant aan de kassa zijn boodschappen gratis krijgt. De supermarktketen heeft de filiaalhouder op het matje geroepen, want “dit is absoluut niet de bedoeling“, laat een woordvoerster weten aan het AD. De betrokken winkelmanager bevestigt dat het om zijn winkel gaat, maar geeft verder geen commentaar. “We mogen van het hoofdkantoor naar buiten toe niet ingaan op de kwestie”, klinkt het.
De zaak ging aan het rollen nadat er op sociale media een foto van een boodschap gericht aan Jumbo-medewerkers viraal ging. Daarop stond volgende tekst te lezen: “Iedereen die kan bijdraaien pakt voor aanvang van zijn/haar werkzaamheden een oortje. Word [sic] er niet gereageerd op het oortje dan MOET er omgeroepen worden. Ontstaat er een 4e wachtende doordat men niet omroept, dan zijn de kosten voor iedereen die op dat moment aan de kassa zit en verzuimt om om te roepen.”