Maaltijdpakketbezorger HelloFresh zet zijn sterke groei verder. In het derde kwartaal steeg de omzet opnieuw fors en het bedrijf zit naar eigen zeggen op schema om op jaarbasis break-even te draaien.
Forse groei
In het voorbije kwartaal steeg de omzet met 45,8% naar 440,6 miljoen euro (42,2% groei bij constante wisselkoersen) tegenover dezelfde periode vorig jaar. Het aantal actieve klanten liep op tot 2,61 miljoen (+42,1%) en het aantal bestellingen tot 9,11 miljoen (+43,7%). In totaal werden net geen 70 miljoen maaltijden afgeleverd (+48,1%).
De aangepaste brutobedrijfswinst (‘aebitda’) bedroeg in het derde kwartaal 15,5 miljoen euro boven nul, in dezelfde periode vorig jaar was er nog een negatief resultaat van 26 miljoen euro. De winstgevendheid verbeterde in alle geografische gebieden: in de Verenigde Staten behaalde HelloFresh een positieve aebitda-marge van 2,6%, in de andere landen bedroeg die marge zelfs 10,7%. Voor het tweede opeenvolgende kwartaal boekt de maaltijdpakketbezorger winst op groepsniveau.
Op 14 oktober heeft HelloFresh de verwachtingen voor het hele jaar reeds verhoogd. Het bedrijf rekent nu op een omzetgroei van ongeveer 31%-33% op constante valutabasis en een aebitda-marge tussen 0,5 en 1,75%.