Bij Showroomprivé zijn fikse kortingsbonnen voor Carrefour te koop: voor tien euro tikken onlineshoppers een tegoedbon van dertig euro op de kop. Het is de eerste gezamenlijke actie van de twee bedrijven, die gelinkt zijn via aandeelhouderschap.
“Al vertrouwd met internetshoppen”
Het platform voor ‘flash sales’ pakt voor het eerst uit met een actie in samenwerking met een foodretailer: momenteel loopt in België een aanbieding voor Carrefour.eu, de webshop van de supermarktketen, waarbij onlineshoppers een waardebon van dertig euro op de kop kunnen tikken.
De bon kost tien euro, wat dus twintig euro aan gratis koopwaar oplevert – als je tenminste voor minimum 75 euro koopt via de website en je bestelling afhaalt via Carrefour Drive of thuis laat leveren. De actie loopt nog tot 11 november, dus erg snel hoeven koopjesjagers deze keer zelfs niet te zijn. Voorwaarde is wel dat je lid bent of wordt van dekoopjesaanbieder.
Op die manier hoopt de concurrent van Veepee nieuwe leden aan te trekken, terwijl het voor Carrefour een uitgelezen manier is om nog meer mensen bekend te maken met Carrefour Drive. “U bent al vertrouwd met shoppen op het internet”, leggen de initiatiefnemers de redenering zelf uit op de site van Showroomprive. “Ontdek nu ook de voordelen van online boodschappen doen bij Carrefour voor een zacht prijsje!”
Deel van omnichannel-aanpak
De samenwerking met Carrefour is niet toevallig: de Franse supermarktgroep is sinds eind 2018 medeaandeelhouder van Showroomprive. Toen kocht de retailer voor 79 miljoen euro een belang van 17% in de flashverkoper, volgens CEO Alexandre Bompard als “nieuwe stap in de versnelling van de digitale strategie en omnichannel-aanpak” van Carrefour.
De investering moest de supermarktreus toelaten “om de markt van online privéverkopen te betreden”. Nu is dat ook in België een feit, wellicht niet toevallig nadat Bol.com dit najaar bekendmaakte de banden met Delhaize aan te halen. Het onlinewarenhuis gaat in 2020 in het Frans van start en deelde in september al kortingsbonnen uit voor de webshop van Delhaize tijdens een terug-naar-schoolactie.
Meer weten over de omnichannelaanpak van Carrefour Belgium? Innovatiedirecteur Arnaud Lesne onthult op het RetailDetail Food Congress op donderdag 24 oktober nog een exclusief nieuwtje. Klik hier voor meer informatie en tickets.