Retail Business Services, de Amerikaanse technologietak van Ahold Delhaize, heeft aangekondigd dat zijn zelfscan- en betaaltoepassing ‘ScanIt Mobile’ tegen het einde van het jaar wordt uitgerold naar een dertigtal winkels.
Heel wat betaaloplossingen geïntegreerd
De technologie zal ingezet worden in alle nieuwe Giant Heirloom Markets en bij enkele specifieke Stop & Shop-winkels. Klanten die de app gebruiken, kunnen door de winkel lopen en gewoon de producten scannen die ze willen kopen. Wanneer ze klaar zijn, passeren de klanten via een toegewezen ‘kassa’, waar de betaling automatisch gebeurt. Ze krijgen dan een bericht ‘betaling goedgekeurd’ te zien, waarna ze de winkel kunnen verlaten. Betalingen worden verwerkt via mobiele portefeuilles van klanten: de betaaltoepassing is compatibel met Apple Pay, Google Pay, PayPal en Venmo.
Personen die er de voorkeur aan geven, kunnen ook een scanapparaat van de winkel gebruiken. Om af te rekenen moeten ze de verzamelde informatie dan wel eerst overbrengen naar de mobiele app op hun telefoon.
Winkel van de nieuwe generatie
“We richten ons op het creëren van de supermarkt van de nieuwe generatie”, zegt topman Paul Scorza: “Een belangrijk onderdeel hiervan is de ontwikkeling van nieuwe technologieën die beantwoorden aan de veranderende voorkeuren van consumenten over hoe ze willen winkelen.”
De app is momenteel al operationeel in twee Giant Heirloom Markets en in 22 Stop & Shop-winkels. Voor het eind van het jaar zullen vijf extra Giant-filialen de technologie ook in gebruik nemen.