(publireportage) Op 14 en 15 oktober toont de digitale wereld zich van zijn meest veelzijdige kant. Met een sterk inhoudelijk programma reikt vakbeurs E-Commerce Xpo oplossingen aan voor alle bedrijven die hun e-commerce activiteiten naar een hoger plan willen tillen.
Op zoek naar oplossingen
Welke impact heeft e-commerce op je logistiek, je HR, je IT? Moet je met marktplaatsen in zee gaan? Welke mogelijkheden biedt internationalisering? Hoe gaan retailers om met steden die steeds meer de auto weren? Hoe zit het met duurzaamheid? Wat met GDPR?
Bedrijven die werk willen maken van hun digitalisering, worden geconfronteerd met een heleboel vragen. Ze zijn op zoek naar specifieke antwoorden en oplossingen. Precies daarom zet E-Commerce Xpo, het grootste en meest complete e-commerce event in België, sterk in op ‘content sharing’, op een uitgebreid inhoudelijk programma.
Van seminars tot speeddates
Het aanbod is bijzonder gevarieerd: er zijn goed gestoffeerde seminars met debatten en rondetafelgesprekken, maar ook ‘tienminutensessies’ met korte, krachtige presentaties door digitale professionals. Onder het motto ‘Meet the Experts’ begeleiden specialisten tien deelnemers om vragen en problemen te delen, en om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Tijdens een ‘speeddate’ kan je persoonlijk je plannen of vragen voorleggen aan een expert. Vanuit hun expertise kunnen ze je heel snel concrete tips of oplossingen aanreiken. Twee boeiende ontbijtsessies staan wat langer stil bij essentiële vragen rond economie, marketing en e-commerce. Er zijn ook vier boekvoorstellingen. Meer gedetailleerde info over het programma vind je hier.
Getuigenis uit de praktijk
“We mikken op een doelgroep van bedrijven die de financiële draagkracht en de organisatorische mogelijkheden hebben om een e-commerce activiteit op te zetten, zowel b2b als b2c,” vertelt exhibition manager Bruno Bonte. “Het programma is echt op hun noden afgestemd.”
Experts en collega-ondernemers getuigen vanuit hun eigen praktijkervaring. Zo kan je er leren hoe Smartphoto erin slaagt om meer dan 60% van zijn omzet uit het buitenland te halen, waarom Foodbag en Smartmat besloten samen te werken of hoe Colruyt zijn boodschappenlijst koppelt aan Google Assistent.
Magische grens
Het event komt op een uitgelezen moment. De omzet van e-commerce in België groeit stevig en zal dit jaar wellicht de magische grens van 11 miljard euro doorbreken. Het zou dan ook fout zijn, om te blijven denken dat België nog achterophinkt op dit vlak. “Nee, dat is weer typisch Belgisch,” aldus Bonte. “We doen het juist erg goed, zeker in Vlaanderen. En op alle vlakken: logistiek, duurzaamheid, internationalisering…”
E-commerce Expo is een tweedaags evenement met een honderdtal exposanten. De beurs wordt georganiseerd in nauwe samenwerking met de e-commerce wereld en met de medewerking van sectororganisaties FeWeb en SafeShops.be. Het evenement vindt plaats op 14 en 15 oktober in Kortrijk Xpo. Interesse in een bezoek? Via deze link kan je je keuze maken uit één van de vier verschillende ticketformules.