Elektroketen Krëfel breidt zijn dienst na verkoop uit met digitale assistentie aan huis. Start-up Beego stuurt dan informaticastudenten langs, die bijvoorbeeld een nieuwe tv of computer helpen installeren.
Vraag om hulp zeer groot
Klanten betalen 40 euro per uur voor de dienstverlening, die nodig bleek omdat steeds meer (huishoud)toestellen uitgerust zijn met digitale toeters en bellen, vertelt Beego-oprichter Frederick Scraeyen aan Made in Oost-Vlaanderen: “De vraag naar digitale hulp is bijzonder groot. Consumenten kopen een nieuw toestel, maar moeten daar vervolgens ook nog eens mee aan de slag: apps installeren op de smartphone, Netflix op de tv integreren, foto’s overzetten via de cloud,… het kan een hele uitdaging zijn.”
Ook Krëfel stelde vast dat nogal wat klanten moeite hebben om met nieuwe toestellen aan de slag te gaan: “We zijn op zoek gegaan naar een oplossing om onze dienstverlening ook na de aankoop te versterken en te garanderen dat klanten de mogelijkheden van de toestellen die ze bij ons aanschaffen ook echt benutten”, zegt commercieel directeur Jonathan De Nys.
De winkelketen verkoopt daarom sinds kort DigiCheques ter waarde van 40 euro. Elke cheque geeft recht op een uur technische bijstand aan huis door een medewerker van Beego. Voorlopig zijn de cheques wel nog enkel te koop in de filialen van Rooigem, Schoten en Wilrijk. Ze kunnen ook alleen gebruikt worden in regio’s waar Beego actief is (het Antwerpse, de Kempen en tien andere gemeenten). Mogelijk breidt Krëfel de dienst later uit naar andere gebieden.