Na de overname van Troc.com door de Happy Cash Group in de eerste helft van 2019, worden alle Troc.com-winkels de komende twee jaar omgedoopt tot Happy Troc.
Harmonisatie
De naamsverandering moet voor meer harmonisatie zorgen binnen de groep. Tweedehandsketen Troc.com, die een honderdtal vestigingen telt en ook in België actief is, werd in het voorjaar overgenomen door zijn Franse sectorgenoot Happy Cash. De franchisenemers van Troc.com zullen ook nieuwe diensten, zoals het herstellen en verhuren van smartphones, aan hun klanten kunnen aanbieden. Happy Cash richt zich vooral op de verkoop van elektronicaproducten, terwijl Troc.com zich tot dusver altijd meer heeft geconcentreerd op brocante en meubels.
“Happy Troc is de bundeling van alle knowhow die aanwezig is binnen de groep Happy Cash”, zegt directeur Pascal Lebert aan ecommercemag.fr. “Hoewel het merk zijn corebusiness behoudt, met name de verkoop van meubels, decoratieartikelen en huishoudelijke apparaten, zal het zijn serviceaanbod en hightech-afdeling verder ontwikkelen, om aan een groeiende vraag in dit segment te voldoen.”