Delhaize en Bol.com voeren samen een ‘Terug-naar-school’-actie. Het is de eerste commerciële samenwerking tussen de twee dochterformules van Ahold Delhaize, maar er staan al verdere acties gepland.
Bol.com als non-foodpoot van Delhaize
Bol.com wordt de online non-foodpoot van Delhaize: in die richting lijkt het toch te gaan met de samenwerkingen die beide retailers vandaag aankondigen. In de aanloop naar het begin van het schooljaar lanceren de formules een eerste gezamenlijke actie. Ook in de Sinterklaas- en kerstperiode staan al soortgelijke samenwerkingen op het programma.
Wie tussen 14 augustus en 31 augustus bij Delhaize.be online boodschappen ter waarde van minimum 75 euro bestelt, krijgt er een cadeaukaart van 10 euro voor Bol.com bij. Wel is er een beperkte oplage van 10.000 cadeaukaarten. Omgekeerd krijgen Belgische klanten die bij Bol.com voor minstens 75 euro in het “Terug-naar-school”-assortiment kopen een korting van 10 euro voor de onlineboodschappendienst Delhaize.be.
Gezinnen meer laten onlineshoppen
Op die manier willen beide partijen Belgische gezinnen met kinderen aansporen om (meer) online te winkelen. Met datzelfde doel lanceert bol.com dit najaar een boek met speelgoedtrends en inspiratie voor kinderen en ouders, dat vanaf oktober zal worden verspreid – onder meer via de winkels van Delhaize.
De twee warenhuisformules schakelen nog een versnelling hoger in de samenwerking door van alle Delhaize-winkels in Vlaanderen ook afhaalpunten voor bol.com te maken. Vanaf september kan “iedereen in Vlaanderen bestellingen van Bol.com zonder extra kosten laten leveren in één van de 63 Delhaize-supermarkten, bovenop de al deelnemende aangesloten winkels in de Antwerpse regio”, maakt de supermarktketen bekend. In november breidt het ook uit naar de franchisewinkels van Delhaize.