Van 100 naar 2.500 binnen 3 tot 5 jaar
Samen met de nieuwe grootaandeelhouder willen oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz – die het grootste belang in de keten aanhouden – een internationale groeispurt inzetten.
2theloo opende zijn eerste toiletwinkel in 2011 in de Kalverstraat in Amsterdam. Inmiddels telt de keten al 100 vestigingen (al dan niet met koffiecorner) in winkelstraten, shoppingcentra alsook in trein- of tankstations. De groep is actief in acht landen: Nederland, Spanje, Polen, Israël, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en België.
Met de steun van investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners wil 2theloo doorgroeien naar 2.500 vestigingen binnen drie tot vijf jaar. Dit jaar opent de keten nog eigen “toiletwinkels” in Maleisië, Zuid-Afrika en Noord-Amerika.
Meer private label
Daarnaast voorziet 2theloo ook een uitbreiding van zijn assortiment “toiletgerelateerde producten” onder private label, dat gaat van toiletpapier over hygiëne- en schoonheidsproducten tot gifts en gadgets.
2theloo wil die producten bovendien ook via derden verkopen. Gedacht wordt onder meer aan de pompstations van Shell, met wie 2theloo al volop samenwerkt in Nederland, Polen, Hongarije, Oostenrijk en België.
De groep maakt er geen geheim van dat ze op termijn wil uitgroeien tot “wereldwijd marktleider rondom de toiletervaring” en de Duitse concurrent Sanifair van de troon wil stoten.