Hoe kun je klanten echt leren kennen? Qlick werkte Insights Discovery uit, een methode gebaseerd op niemand minder dan vermaard psychoanalist Carl Gustav Jung.
Psychoanalyse helpt sales
Wat heeft psychoanalyse met verkoop in retail te maken? Meer dan je zou denken. Qlick baseerde zich op de typologieën van psychiater en psychoanalist Carl Gustav Jung om sneller inzicht in de klant en in teams te krijgen. Met de methode ‘Insights Discovery’ kun je mensen leren begrijpen, en daarmee de verkoop een boost geven.
“Voor elke KMO die rechtstreeks in contact komt met de klant is dit een gemakkelijk en efficiënt systeem om de verkoop te boosten. Het kan heel lang duren om de consument beter te begrijpen, waardoor de verkoop soms aan je neus voorbij gaat”, legt Chantal Smedts van Qlick uit.
Uit het leven gegrepen
In een beknopte en interactieve workshop van een halve dag, leert ze bedrijven inzichtenkrijgen in de klant én zichzelf. Het ene kan immers niet zonder het andere: “Vanuit een groter zelfinzicht kan je gemakkelijker afstemmen op en verbinding maken met anderen. Je leert je eigen voorkeursstijl kennen en leert die aanpassen aan elke klant.”
Door middel van voorbeelden die uit het leven gegrepen zijn, wordt de theorie duidelijk en inzetbaar op de werkvloer. “Dit zorgt voor een werkomgeving waarin vernieuwing, creativiteit en productiviteit floreren”, aldus Chantal Smedts.
Klik hier voor meer informatie over de workshop ‘Meer sales door kleurrijke communicatie’ van Qlick bij retailhub, het kenniscentrum van RetailDetail.