AB InBev bevestigt België als thuisland met een nieuwe campagne en identiteit: onder de leuze “Home of Beer” lanceert de brouwerijreus een aantal initiatieven die moeten bijdragen aan de Belgische biercultuur.
94 miljoen investering in 2019
AB InBev wil het Belgisch biererfgoed en haar eigen erfgoed vieren met een nieuwe identiteit op de Belgische markt: de brouwerijgroep lanceert een nieuw logo, campagnefilmpje en verschillende acties met als leuze “AB Inbev: The Home of Beer”. In de promotieclip staan de Belgische geschiedenis van de multinational, alsook de hedendaagse infrastructuur in Leuven en de rest van het land centraal.
België, “met een biercultuur die zo uniek is dat Unesco het erkende als Werelderfgoed, is thuis voor AB InBev”, beklemtoont CEO Carlos Brito tijdens een persconferentie. “We blijven onze Belgische activiteiten uitbouwen aan een hoog investeringsritme. Dit jaar zullen we 94 miljoen investeren, om zo op een duurzame manier te groeien.”
Gratis pintjes voor wie landt
De brouwerijgroep wil haar Belgische identiteit en lokale verankering ook versterken met een aantal initiatieven in de komende maanden. Zo zullen van reizigers in de eerste week van juli bij aankomst in Brussels Airport een Stella Artois geserveerd krijgen, geserveerd in een specifiek bierglas en uitgedeeld door AB InBev-medewerkers. De bierproducent geeft hen ook een “Belgisch bierpaspoort”, met gratis bonnen voor geselecteerde cafés in Brussel. Voor wie mensen komt ophalen op de luchthaven, zijn er gepersonaliseerde pancarten met “Welcome to the Home of Beer” op.
“AB InBev kocht in 2018 58% van zijn goederen en diensten in België. De brouwer ondersteunt hierbij zowel KMO’s (69%) en grote bedrijven (31%), wat leidt tot substantiële indirecte jobcreatie in België”, beklemtoont het bedrijf nog. Stella Artois is vandaag ook het vierde meest gewaardeerde biermerk ter wereld, met vorig jaar een stijging van 5,2% in wereldwijde verkoop en een stijging van 8% in de export vanuit België.