Louis Vuitton nóg exclusiever maken
Als feitelijke nummer 2 van Louis Vuitton zal Delphine Arnault (38) nauw samenwerken met huidig algemeen directeur Michael Burke, die ze trouwens nog kent van bij Dior, dat andere prestigemerk van het luxeconcern. Bij Dior was Delphine Arnault de voorbije vijf jaar verantwoordelijk voor de creatie en de uitrol van de accessoire- en lederwarenlijn.
De dochter van Bernard Arnault krijgt de expliciete opdracht het imago van Louis Vuitton nóg te upgraden door nóg exclusievere en duurdere producten te ontwikkelen en op de markt te brengen.
Delphine komt naar Louis Vuitton op een sleutelmoment voor de groep: Louis Vuitton, dat een omzet van ruim 7 miljard euro draait en de grootste winstmaker van de hele luxegroep is, ziet zijn verkoop in China vertragen en wil dat tij zo snel mogelijk keren door volop de kaart van de exclusieve luxe te trekken. Daartoe creëerde het merk eerder al een nieuwe lederlijn in het absolute topsegment.
Fan van Raf Simons (en vice versa)
Arnaults oudste dochter heeft onder meer een diploma van de London School of Economics. Ze ging in 2000 aan de slag bij LVMH en zetelt sinds 2003 in de raad van bestuur (waar ook haar jongste broer Antoine, baas van luxeschoenenmerk Berluti, een zitje heeft). Delphine staat erom bekend dat ze altijd zeer nauwe banden onderhoudt met de creatievelingen van de groep: zij was onder meer de drijvende kracht achter het aantrekken van onze landgenoot Raf Simons een dik jaar geleden als nieuwe creatief directeur van Dior.
Naast haar almaar belangrijker wordende rol binnen het grote LVMH-concern is de oudste dochter van Bernard Arnault ook nog bestuurder bij de Franse reclamegroep Havas en bij 21st Century Fox, het tv- en filmimperium van Rupert Murdoch.