‘Gamification’ is meer dan een hippe term, maar wat is het nu precies? En hoe werkt het in de praktijk? Gwynt helpt retailers een persoonlijk activatie- en motivatieprogramma bouwen tijdens een unieke workshop.
Al spelend motiveren
Roland Mulder van Gwynt geeft in retailhub een exclusieve workshop rond het veelbesproken thema. “Gamification is het toepassen van denkpatronen en technieken uit games in andere omgevingen. Bij gamification gebruik je spelelementen om gebruikers te motiveren en hun ervaring te verrijken. Door gamification toe te passen op de werkvloer zorg je voor eigenaarschap, motivatie en plezier. Medewerkers gaan elkaar inspireren en enthousiasmeren om het elke dag een stapje beter te doen. Gamification maakt werken leuk en resulteert uiteindelijk in een betere performance”, legt Mulder uit.
De pragmatische aanpak van Gwynt heeft al meerdere retailers geholpen in hun succes, waaronder Coop-supermarkten, CCV en Durlinger Shoetime Groep, aldus Mulder. “Deze cases zullen we ook bespreken in de workshop. In één dagdeel krijg je middels een ‘gamestorm’ alle ins en outs van gamification te horen.”
Wat zijn de bouwstenen van gamification?
De workshop zal een hele resem onderwerpen behandelen, waaronder: “Hoe werkt het in de praktijk? Wat kan ik ermee in mijn organisatie? Wat zijn de bouwstenen van een activatie- en motivatieprogramma middels gamification? En natuurlijk: waarom is dit iets voor mij?”
In deze workshop leer je hoe je de klantgerichtheid kunt optimaliseren, een excellente winkeloperatie bewerkstelligt en het maximale uit medewerkers kunt halen. De deelnemers werken immers in kleine groepen samen om tot een aanzet van een gamification-programma te komen.
Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven voor de workshop van Gwynt bij retailhub, het interactieve kenniscentrum van RetailDetail.