De nieuwe ‘ŠTORE’ van Škoda in het centrum van Brussel is geen klassieke autowinkel, maar staat volgens het Tsjechische merk volledig in het teken van multimodale vervoermiddelen.
Producten van partners
Bezoekers aan de winkel kunnen niet alleen kennismaken met de (nieuwste) modellen van het automerk, maar ook met “aanvullende mobiliteitsoplossingen van partners”: zo staan er bijvoorbeeld vouwfietsen van Ahooga en elektrische scooters van Segway, die de klanten ook ter plaatste kunnen testen. De mobiliteitsboetiek biedt ook ruimte voor allerlei veiligheidsaccessoires zoals helmen, lampen en vesten.
“Dit initiatief is een belangrijke primeur voor België“, zegt directeur Karl Lechat van ŠKODA Belgium. “Geen enkele constructeur heeft ooit een shop geopend waar bezoekers informatie kunnen krijgen over het gamma voertuigen en eveneens kennis kunnen maken met talrijke vervoermiddelen die complementair zijn met de wagen voor een vlotte mobiliteit”.
Opvallend is de keuze van Skoda om zich in een modern winkelcentrum te vestigen. Daarmee benadrukt de constructeur eens te meer dat ŠTORE veel meer is dan een klassieke dealer: “De keuze om ons in een winkelcentrum te vestigen waar ‘beleving’ centraal staat, is niet onbelangrijk. Dergelijke plaatsen worden geassocieerd met plezier en ontspanning, en precies daarom willen we willen met ons merk in deze eerder ongebruikelijke omgeving aanwezig zijn.”