Carrefour opent in zijn voormalige hypermarkt van Belle-Île (Luik) een eerste Carrefour Café. De corner houdt het midden tussen een winkel en een restaurant, en komt ook naar andere vestigingen.
Tussen distributie en restauratie in
In de winkel van Belle-Île, die inmiddels verkleind tot Market, opent de Franse distributeur een eerste Carrefour Café. Dat is een innovatie die ook naar andere vestigingen zal worden uitgerold en de brug wil slaan tussen de grote distributie en de restauratie. De keten wil zo een nieuwe eetervaring bieden, met maaltijdoplossingen voor elk moment van de dag: zo zijn er salades of belegde broodjes, maar ook sushi en verse quiches die bereid zijn door een lokale aanbieder. Een groot deel wordt ter plaatse klaargemaakt.
Omdat het hele aanbod aan snelle maaltijdoplossingen in de nieuwe zone wordt gegroepeerd, kunnen klanten ook producten uit het gamma Carrefour Lunch Time kiezen om meteen ter plaatse te consumeren. Carrefour ziet het Café, dat in Belle-Île 82 m² zal beslaan, bovendien als de geknipte plek om workshops te gaan geven.
Nieuwe invulling hypermarktruimte
De eethoek zal uitkijken op de winkelgalerij van Belle-Île en geeft mensen de kans om ook gratis op internet te surfen, hun smartphone of pc op te laden en maaltijden op te warmen in de microgolfoven. Zo moet het ook een trekpleister voor andere consumenten in het winkelcentrum worden.
In de loop van 2019 plant Carrefour nog Café-corners te openen in andere winkels, al maakt de retailer nog niet bekend waar die dan komen. Wellicht zal het concept in eerste instantie gebruikt worden om overbodig geworden ruimte in (te grote) hypermarkten op te vullen.